Skolyoz nedir? Belirtileri ve Tedavileri nelerdir

Merhaba sevgili okurlar; Birinin sırtına bakarsanız, omurganın dümdüz ortada koştuğunu görürsünüz. Bir kişi skolyoz olduğunda omurgaları yana doğru kıvrılır. Eğrinin açısı küçük, büyük veya aralarında bir yerde olabilir. Fakat 10 dereceden fazla olan her şey skolyoz olarak kabul edilir. Doktorlar omurganın eğrisini tanımlamak için “C” ve “S” harflerini kullanabilirler.

Skolyoza neden olan nedir?

Vakaların % 80’inde, doktorlar kavisli bir omurganın kesin sebebini bulamıyorlar. Doktorlar bu eğrileri iki tipe ayırır – yapısal ve yapısal olmayan. Yapısal olmayan skolyozda, omurga normal çalışır, ancak kavisli görünür. Bu neden oluyor? Bir bacağın diğerinden daha uzun olması, kas spazmları ve apandisit gibi iltihaplar gibi birkaç nedeni vardır. Bu problemler tedavi edildiğinde, bu tip skolyoz sıklıkla gider. Yapısal skolyozda, omurganın eğrisi serttir ve tersine çevrilemez. Genellikle eğri hafiftir ve görünüşünüzü veya sağlığınızı etkilemez. Yine de zamanla daha da kötüleşebilir. Sırt ağrısı ve diğer sağlık sorunlarına da neden olabilir. Skolyoz, çocukları veya yetişkinleri etkileyebilir. Bazı çocuklar onunla doğarlar. Çoğu zaman nedeni bilinmemektedir. Yetişkinler daha sonra da Skolyoz olabilirler.

Çocuklarda Skolyoz Belirtileri
Bu durum genellikle bir çocuk 8 ile 10 yaş arasındaysa ortaya çıkar. Büyürken belirtiler daha da kötüleşebilir. Skolyozlu her çocuk farklıdır. Bazılarının hiçbir belirtisi yok.

Bazı belirtiler çok nettir:

• Omuzlar iki farklı yüksekliktedir.

• Başı vücudunun geri kalanıyla ortalı değildir.

• Bir kalça diğerinden daha yüksek veya yapışıktır.

• Kaburgalar dışarı doğru çıkıktır.

• Çocuk düz durduğunda, kolları vücudunun yanında düz durmaz.

• Öne eğildiğinde, sırtının iki tarafı farklı yüksekliktedir.

Çocuğunuzun vücudundaki bu değişiklikler, benlik saygısını ve psikolojisini de olumsuz etkileyebilir.

Yetişkinlerde Skolyoz Belirtileri
Skolyoz olan bazı yetişkinler, genç yaşlardan itibaren bu belirtiler sahiptir. Zamanla, eğriler büyüyebilir. Yaşlandıkça, omurganızdaki kemikler ve eklemler yıpranır. Aralarında oturan diskler parçalanmaya başlar. Bununla beraber diskler yüksekliğini kaybeder ve eğilmeye başlar. Bu omurganızın eğilmesine neden olur. Sıklıkla, sırt ağrısı yetişkinlerde skolyozun ilk belirtisidir. Ağrı, sırttaki kemik hasarından kaynaklanabilir. Omurga eğrileri, yakındaki sinirler üzerinde baskı ve benzeri semptomlara, güçsüzlüğe ve uyuşukluğa neden olabilir.

Yetişkinlerde, skolyoza neden olan bilirtiler ve sebepler.

• Düz olmayan omuzlar ve / veya kalçalar

• Alt sırtta çarpmak

• Bacaklarda uyuşma, halsizlik veya ağrı

• Yürüme yürüyüş

• Düz yukarı ayakta sorun

• Yorgun duygu

• Yükseklik kaybı

• Kemik mahmuzları – kemik omurga eklemlerinde kemik ve eklem hasarı

Bazı okullar rutin olarak skolyoz testi yaparlar. Çocuğunuzun doktoru düzenli sınavlarda da test etmelidir. Sizde veya çocuğunuzda sırt ağrısı , düzensiz omuzlar veya kalçalar veya başka herhangi bir skolyoz belirtisi varsa doktorunuza başvurun .

Dr. Portakal
Dr. Portakalhttps://www.drmehmetportakal.com
Ermenek’te doğdum. 1992 yılında Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun oldum. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon alanında uzmanlık eğitimimi ve Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Biyokimya doktoramı tamamladım.

Yorumlar

1. 4 sene once dr.Skolyoz teshisi koydu.2 haftadir sol kalcamda cok ağrim var.mr cekildi hic birsey cikmadi.ağriyo skolyoz yapabilirmi.bacagimin ustune basamiyorum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!